A dohányzás mégsem oldja a stresszt?

Leszokni a dohányzást a test stressz miatt

Van, akinek könnyen megy, egyik pillanatról a másikra le tudja tenni a cigarettát, a többségnek viszont segítségre lehet szüksége.

leszokni a dohányzást a test stressz miatt Lehet-e feladni a dohányzást, mint nehéz dohányzó

Lássuk, milyen lehetőségek vannak a dohányzásról való leszokás segítésére? A dohányzás az egyik legelterjedtebb, az egészségünket károsító szokás. Bár az elmúlt évtizedekben egyre szigorúbb szabályozásnak vetik alá a dohányzástés a dohánytermékek ára is folyamatosan nő, a dohányosok száma nem lett kevesebb.

A legtöbb dohányos azonban jól tudja, milyen káros ez a szokás.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

A felmérések szerint háromnegyedük szívesen megszabadulna a cigarettától, felük pedig legalább egyszer megpróbált már leszokni. A sikerhez azonban nem elég egy kísérlet, a becslések szerint akár !!

How childhood trauma affects health across a lifetime - Nadine Burke Harris

Fejben dől el? A dohánytermékekben lévő nikotin azonban komoly függőséget okoz. Ha valaki nem jut hozzá, annak kellemetlen testi és lelki tünetei lehetnek. Ezek miatt kifejezetten nehéz lehet a leszokás.

fájhat a láb a dohányzás miatt?

A nikotinelvonással összefüggő tünetek az első napokban a legerősebbek, és minimum 2 hetet ki kell leszokni a dohányzást a test stressz miatt cigaretta nélkül ahhoz, hogy többé-kevésbé elmúljanak. Természetesen, a nikotinfüggőség mértéke, az elvonási tünetek súlyossága, a leszokás sikeressége nagy mértékben függ attól, mióta és mennyit dohányzik valaki.

Valószínűleg sokkal könnyebben teszi le a cigarettát az, aki csak alkalmanként gyújt rá, mint az, aki naponta egy dobozzal is elszív.

hagyja abba a dohányzást, fájó lábak aki abbahagyja a dohányzást

A közismert mondás szerint elég eldönteni, hogy valaki leszokik a dohányzásról, és ha elég akaratereje van, akkor sikerül neki egyik napról a másikra le is tenni a cigarettát, nem kell ehhez semmilyen segítség. Ez azonban közel sem ilyen egyszerű.

A dohányzásról való leszokás pozitív hatásai — kevesebb egészségügyi probléma, kisebb esély rák kialakulására, boldogabb, tisztább környezet stb. De sajnos dohányosok milliói képesek újra rágyújtani, csak azért, mert stresszhelyzetbe kerültek, és szeretnének megnyugodni. Nos, bármilyen meglepő is az igazság, de nemrégiben publikált tanulmányok kimutatták, hogy a cigarettázás pont az ellenkező hatást váltja ki. Ugyanis hosszú távon, nemhogy csökkentené a stressz-szintet, hanem épp ellenkezőleg szépen lassan növeli azt.

A leszokni a dohányzást a test stressz miatt nélkül leszokni próbálok alig néhány százaléka sikeres hosszú távon is. A nikotinfüggőség hátterében leszokni a dohányzást a test stressz miatt folyamatok állnak, melyeket pusztán akaraterővel rendkívül nehéz, sőt lehetetlen felülírni.

Ugyanakkor más segítséget is igénybe vehetünk.

Account Options

Ezek közül a leggyakoribbak a nikotinpótló módszerek pl. Gyógyszerek is rendelkezésre állnak a leszokás támogatásához, ezek vagy kifejezetten a függőséget, vagy az azzal együtt járó elvonási tüneteket célozzák. A nikotinfüggőségtől való megszabadulás a legtöbbször komoly lelki munkával is együtt jár. Ehhez szakember segítségét is igénybe vehetjük, de egy támogató csoporthoz is csatlakozhatunk. Az újabb módszerek, például az internetes közösségek vagy az okostelefonos applikációk is növelhetik a siker esélyét.

Dohányzás helyett: így tud végleg megszabadulni a cigitől

Két, egyszerű és mindenki számára elérhető módszer, a testmozgás és a mindfulness meditáció is csökkenti az elvonási tüneteket és a cigaretta utáni sóvárgást. Az alternatív módszerek közül a legismertebbek a hipnózis és az akupunktúra.

Ezek hatékonyságáról azonban ellentmondásos kutatási eredmények születtek. Ha mégis szeretnénk ezeket kipróbálni, legyünk tisztában azzal, hogy önmagukban ezek valószínűleg nem fognak segíteni.

Melyik a legjobb módszer? Ha valaki meghozta a nagy döntést, érdemes először is orvoshoz fordulnia, akár a háziorvosához, akár a területileg illetékes tüdőgondozóhoz, tüdőgyógyász szakorvoshoz.

EXTRA AJÁNLÓ

A szakember tanácsot adhat, gyógyszert írhat fel, segíthet megtalálni a megfelelő módszereket a leszokáshoz. Már előre fel kell készülni a cigarettamentes életre! Azonosítani és kerülni kell azokat a helyzeteket, amelyekben a leggyakrabban rágyújtunk, és érdemes a családtagjainkat, barátainkat is felkészíteni az előttünk bal mellkasi fájdalom hónapokra.

Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az orvossal való rendszeres konzultáció növeli a sikerességet.

Téma szakértője

Olvasson tovább! A reggeleit köhögéssel indítja? Ilyenkor jelez problémát!

A dohányzás veszélyei — I. Egészségközpontunk tapasztalt belgyógyász-kardiológus szakorvosa, Dr. Tatay Kornélia segítségével összegyűjtöttünk minden fontos információt, amely a dohányzás egészségre gyakorolt káros hatását támasztja alá.

Nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy melyik a legtökéletesebb módszer a dohányzásról való leszokásban, és nincs egyetlen üdvözítő módszer sem, ami mindenkinél működik. Figyelembe kell venni a függőség mértékét, az egyéni jellegzetességeket, az esetleges egyéb betegségeket, a lelkiállapotot stresszes időszakban könnyebben esik vissza valakivagy azt, hogy milyen módszerek elérhetőek a leszokni kívánó számára.

leszokni a dohányzást a test stressz miatt akik abbahagyják a dohányzást, könnyen áttekintik

Egy as kutatás szerint a legnagyobb sikerrel kecsegtető módszerek között találjuk a csoportos terápiát, az elvonási tünetekkel összefüggő depresszió kezelését célzó gyógyszereket, az orvosi tanácsadást és a nikotinpótló szereket.

Ezek személyre szabott kombinációja hatalmas segítség lehet abban, hogy megszabadulhassunk a cigarettától! Forrás: EgészségKalauz.

Potecz Györgyi Létrehozva: