10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról. Lehet egy macska is jól nevelt?

A finomított cukorról leszokni nem egyszerű, pedig a függőségünket megsínyli az egészségünk, az alakunk, a bőrünk és fogaink is. Íme, 10 tipp, amivel kizárhatjuk a cukrot az életünkből. Első lépés: a beismerés Ha azt tapasztalja, hogy nasi nélkül el sem tudja képzelni az életét, morcos, ha nem jut hozzá az ebéd utáni csokiadagjához, akkor ön bizony függő.

Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?

Nehéz beismerni, de a cukor függőséget okoz. Minél többet eszünk belőle, annál többet kívánunk. Mi a cukor? Mielőtt elhatározzuk, hogy száműzzük életünkből a cukrot, nem árt tisztázni, mitől akarunk pontosan megszabadulni. Mert a cukor nem csak a csokiban, hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról sütikben, de bizony a kenyérben, az egyéb pékáruban, a tejben és még sok más élelmiszerben is megtalálható.

a szöveget könnyebben lehet kilépni dohányzásellenes beszélgetések

Jelöljük ki, melyek azok a cukortartalmú élelmiszerek, amelyeket nélkülözni tudunk és melyek azok, hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról nem. Szabaduljunk meg otthonunkban a csábító élelmiszerektől!

"Én sem tudom, hogy csinálom"

Mert ha nincs otthon édesség, kísértésbe is nehezebben esünk. Dobjuk ki vagy ajándékozzuk el édességkészleteinket! Vonatkozik ez nem csak az édességekre, de a cukorral teli félkész termékekre ketchup, szószok is. A nassokat pedig cseréljük le!

Account Options

Chips helyett jöhet a sózatlan mandula vagy a tökmag, csoki hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról pedig dió, alma, mazsola. Kerüljük el a csapdákat!

hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról miért fáj a hörgők dohányzáskor

Nem csak az édességek vannak tele cukorral, hanem a gyümölcsjoghurt, a boltban kapható tejberizs, zabkása vagy a gyümölcslé is. Nem kell kizárnunk ezeket az ételeket az életünkből, de jobb, ha otthon készítjük el őket.

A natúr joghurtot ízesítsük friss vagy fagyasztott gyümölccsel, a reggeli dzsúszt pedig facsarjuk saját kezűleg. Adjunk időt magunknak! Az első időszak nagyon nehéz lesz.

megoldatlan titkok, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Egyeseknek két hét is elég, hogy a cukor utáni sóvárgása megszűnjön, másoknak több időre van szüksége. Adjunk időt, hogy a cukor kiürülhessen a szervezetünkből, a testünk detoxilálódjon. A  legnehezebb időszakban kell kitartani és utána egyre könnyebb lesz, míg végül teljesen megszokjuk a mesterséges cukroktól mentes életet.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Igyunk több vizet! Amikor elhatalmasodik rajtunk az édesség utáni vágy, legjobb, amit tehetünk, hogy megiszunk egy nagy pohár hideg vizet.

hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról

Csavarjon bele citromlevet vagy dobjon a poharába pár szelet lime-ot vagy mentalevelet! Kényeztessük magunkat!

A leszokás folyamata

Attól még, hogy a cukrot elhagyjuk az életünkből, nem kell az összes kényeztetésről  lemondanunk. Néha-néha jutalmazzuk meg magunkat egy-egy kocka cukormentes vagy magas kakaótartalmú étcsokival, házi gyümölcsjoghurttal, süteménnyel.

mennyi ideig ajánlott leszokni a dohányzásról dohányzó spray-k

Óvakodjunk a pótlástól! A jutalomfalatok csak esetenkénti megoldásként szolgáljanak, és csak néha vegyük őket elő! Hiába mondunk le a cukorról, ha más édesítőkkel pótoljuk, sokkal nehezebb lesz a leszokás, ráadásul az édesítők nagy része becsapja a szervezetet, amely az édes íz hatására a bevittnél több kalóriát követel.

Kezdődhet a tanfolyam A macskák szinte maguktól szoknak az alomra, de ha mégsem, egy kevés gyakorlással és jutalomfalattal hamar megtaníthatóak arra, hol is van a macskavécé. Ha rajtakapjuk, hogy ő is az új kanapét teszteli, csak éppen karmaival, tapsoljunk, szóljunk rá, és egy ideig kerüljük, de az a legjobb, ha máris felkínálunk számára egy helyet, vagy tárgyat, amin élesítheti körmeit. Egy idő után magától is odatalál, de kezdetben mindig jutalmazzuk meg! Ha ez nem válik be, játsszuk meg a sértettet, és ha a tilosban jár, nem vegyünk róla tudomást, hiába hízeleg. Ha megbüntetjük, csak azt érjük el vele, hogy jelenlétünkben nem kaparja a bútort, mert fél tőlünk, de amint kitesszük a lábunk a szobából, húsz körömmel ugrik neki.

Éttermi veszélyek Ne gyengüljünk el akkor sem, ha étterembe megyünk! Válasszunk olyan ételt, amely a legjobban beilleszthető a diétánkba!

leszokni a dohányzástól, és ideges lett mellkasi szúrás

Együnk inkább előételt, főételt és mondjunk le a desszertről! Egyszerre csak egyet!

Hogyan lehet leszokni a cukorról? 10 hasznos tanács!

Ne állítsuk magunkat túl nehéz feladat elé. Haladjunk lépésről lépésre a célunk felé! Lassan, de biztosan szokjunk le a cukorról: először csak az ebéd utáni csokit hagyjuk el, majd jöhetnek a cukros üdítők, igyuk napról napra kevesebb cukorral a kávénkat és így tovább. Apránként könnyebben megy a leszokás. Ennek érdekében étkezzünk naponta ötször, kisebb adagokat, hogy mindig jóllakottnak érezzük magunkat!