Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz | iatabor.hu

5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz, Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be

Facebook Tetszik 0 Napjainkban a dohány a legelterjedtebb a pszichoaktív élvezeti szerek közül.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga: a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, ám a pszichikai függőség hónapokig-évekig is elhúzódhat. Eláruljuk, milyen tényezők nehezítik a leszokást és hogy milyen tippeket követve dobhatja el könnyebben a cigit.

Az Egyesült Államokban körülbelül 42 millió ember dohányzik, és csaknem a 70 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy le akar szokni - derül ki a felmérésekből. Ám a dohányzásról leszoktató módszerek nem olyan hatásosak, amennyire az orvosok és a dohányosok szeretnék. Az egyes programok, illetve a kombinációik 25 százalékos hatásfokkal tudnak segíteni a dohányosoknak a leszokásban. Az Annals of Internal Medicine című folyóiratban publikált jelentésben egy szövetségi szinten kijelölt független szakértői csoport áttekintette a dohányzásról való leszokásról elérhető információkat.

A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti, pl. A leszokásra a gyengébb light-cigaretták nem alkalmasak, mert ezekből a dohányos többet szív vagy hosszabb ideig tarja bent a füstöt, hogy több nikotin szívódjon fel. Hasznos, ha a dohányos megnehezíti maga számára rágyújtást, pl.

A leszokás során segíthet, ha a dohányzás nyomait, szagát a környezetből eltávolítják, a leszokóban levő személy előtt nem dohányoznak, nem kínálják cigarettával.

Ha a leszokó dohányost bátorítják, dicsérik és tanácsokat kap leszokás közben felmerülő kérdéseire, az megtöbbszörözi a leszokás sikerét. A dohányzásról leszoktató programoknak is fontos részét képezik a rendszeres bátorító-elismerő kompenzáló-megerősítő beszélgetések.

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától. Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált.

Sokaknak a nikotint pótló terápia válik be a leszokás érdekében. Hogyan működik a nikotint pótló terápia?

hogyan lehet segíteni egy nőnek a leszokásban? abbahagyta a dohányzást, és emlékszem rád

Ekkor a nikotin bevitelhez nem társul a dohányzás élménye, illetve kiküszöbölhető a füstben lévő sok káros anyag is. Magyarországon nikotinos bőrtapasz és rágógumi kapható recept nélkül a patikákban — ezt a kettőt 5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz kombinálni is lehet. A nikotinos bőrtapasz a vérben állandó, viszonylag alacsony nikotin vérszintet tart fenn 24 órán át.

5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz

A nikotintapasz mellékhatásai lehetnek: álmatlanság, rémálmok, bőrirritáció. Fontos, hogy aki a tapasz mellett még dohányzik, nikotin túladagolást kaphat.

A nikotinos rágógumi nem folyamatos, hanem impulzusszerű nikotinadagolást biztosít, ugyanakkor a rágógumi rágása, mint tevékenység, hasonlít a dohányzásra, mindez előlendítheti a leszokást.

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Miért érdemes leszokni a dohányzásról? A dohányzás elhagyásával: nem károsítjuk saját 5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz és mások egészségét, azonnal csökkennek a kiadásaink, egy napon belül kiürül a vérből a szénmonoxid, csökken a szívinfarktus kockázata, nap után javul az ízlelés, szaglás, 1 hét után csökken, majd megszűnik a test dohányszaga, pár hét múlva nő a terhelhetőség, javul a keringés és a légzés, néhány hónap után mérséklődik a köhögés, javul a tüdő öntisztulása, néhány év múlva pedig a daganatos 5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz kockázata értékelhetően csökken.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

5 módszer a dohányzásról való leszokáshoz

Kommentek: A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok   értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai   üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez.

1. Keressen indokokat!

Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban. Smit Pal.

A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra.

Tanuljanak meg feleloseget vallalni magukert. Tanuljak meg, hogy nem lehet csak ugy esz nelkul elni a vilagba, mondvan majd valaki ugyis megoldja helyettem a problemat.

EXTRA AJÁNLÓ

SarahConnor Az a baj, hogy az első komment tükrözi az általános nézetet és agyi színvonalatami hát nehezen nevezhető tisztánlátásnak. Azt tapasztalom, hogy az emberek túlnyomó többsége meg van róla győződve, hogy minden dohányos totál élvezi a helyzetét és szeret dohányozni. Nos, ez nem feltétlenül igaz.

gyógyszer hogyan lehet leszokni a dohányzásról 100 módszer a leszokásról

Csak a leszoktatómódszerek nem érnek semmit, innen a visszaesések magas száma.